Вівторок, 20.11.2018, 20:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Головлівський НВК

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Листопад » 10 » Місячник правових знань
16:24
Місячник правових знань

 

                       Протягом жовтня у закладі проходив місячник правових знань. Метою даних заходів було сприяння поширенню правових знань та реалізація їх дітьми та учнівською молоддю. ПРотягом місяця з учнями НВК та виїхованцями ДНЗ проводилися години спілкування, бесіди, тренінгові заняття, відкриті виховні заходи, анкетування, учнівські репортажі, які сприяли ознайомленню дітей та учнів з своїми правами та оюбовязками, механізмом їх захисту та реалізації у майбутньому житті.  

Засідання круглого столу
Тема: «ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ  ПІДЛІТКІВ  ЗА  СВОЇ   ВЧИНКИ»

Ми вже не раз чули про те, що почастішали випадки дитячої злочинності. Багато причин є для цього у нашому  сьогоднішньому житті. Але однією з головних, я вважаю, є те,  що підлітки не знають законів.  Зараз групи учнів  будуть розігрувати перед нами різні ситуації. А ми будемо оцінювати характер правопорушень і міри покарання, яка може бути присуджена за дане правопорушення. 
СИТУАЦІЯ    1
 За столом сидить троє учнів: Славко, Галя та Юрко. Вони обговорюють  подію: Юрко заліз на склад зброї і викрав кілька пачок патронів.
Юрко. А ви знаєте, що це було не так і страшно. Ти б, Славко, мабуть з переляку в штани наклав би. А я зовсім не боявся.
Славко.  Тоді вип’ємо за успіх.
Галя. Ви б краще не пили.
Юрко. А що , ти з нами не збираєшся пити?
Галя. Трішки спробую. 
Юрко. Пий, Галю, ти заслужила цього. Адже поки твоєї матері не має вдома, нехай це полежить у тебе .
Галя. Я так і знала, що ви мені дасте на зберігання. Але ж , коли домовлялися про те, що ти підеш красти патрони, Славко обіцяв їх заховати у себе вдома. А тепер даєте мені!
Славко. Тихіше,  дитинко. Подякуй, що план розробив безпрограшний.
Запитання. Чи винні  у крадіжці всі троє підлітків?
Відповідь. Так, винні всі троє у скоєній крадіжці. Славко організував її, він найстарший, Юрко безпосередньо здійснив злочин. Галина – знала про злочин і мовчала, нікого не попередила. Тут  є організатор і підмовник злочину, виконавець злочину, а Галина – посібник. Вона знала, що готується  злочин і не прийняла заходів, щоб йому перешкодити. Укривання злочину - це є  посібництво до його здійснення. Тим більше винна дівчина, що вона ще погодилася зберігати крадені речі.
Стаття 223 КК України « Розкрадання вогнепальної зброї, боєприпасів, вибухонебезпечних  речовин» говорить: «Розкрадання вогнепальної зброї, бойових припасів або вибухонебезпечних речовин карається позбавленням волі на строк від 3 до 10 років».
Запитання. Чи однакову міру покарання понесуть підлітки Славко. Юрко та Галина? Яку міру покарання визначили ви кожному з них?
СИТУАЦІЯ  2
За столом сидять двоє учнів. Тин (прізвисько) – дев’ятикласник та Віктор – восьмикласник.
Тин. Сиджу на лавці. Раптом бачу йде мій колишній друг, а тепер ворог – Сашко. Ну, думаю, зараз я з тобою розквитаюся. Хапаю палку з тину (недарма мене називають Тин) – цей спосіб оборони чи нападу я часто використовую і наздоганяю Сашка. Ударив  ззаду…А то виявився не він, а якийсь незнайомець. Той від удару упав. Ну, думаю, коли вже так сталося, полізу почищу його кишені. Ну і сміхота. Витягнув гаманець, а в ньому всього три гривні, звичайно, і від них не відмовився, давай швидше тікати. Отак, мені пощастило.
Віктор. А зі мною сталася така пригода. Іду, бачу Оксана з 8 класу.  Хотів пожартувати: смикнув за сумку і побіг…Біжу, захекався. Вирішив оглянутися . Ой, що я побачив. А то не Оксана, а якась старушенція. Очі витріщила, щось шепче, руки тремтять. Я з переляку також чкурнув бігти далі. Перевірив, що ж у її сумці. Теж не багато: тринадцять гривень. І число ж таке нещасливе! Хай йому грець.
До столу підходить  Пиха – учень десятого класу.
Що зажурилися, синки?  Я чув вашу розмову. Хто ж так ризикує?  2 – 3 гривні вкрали.  Це треба буть останнім дебілом. Навчайтеся, синки, поки я добрий. Ось дивіться (виймає гаманець із кишені Тина). Як бачите ніякого ризику.
Давайте проаналізуємо всі три ситуації. Які злочини тут мали місце, яка міра покарання передбачена за них Карним Кодексом?
Відповідь. Вчинок Тина кваліфікується як розбій. У Карному Кодексі це Ст. 142 : Розбій – це напад з метою заволодіння індивідуальним майном громадян, поєднаний з насильством, небезпечним для життя або здоров»я людини, яка зазнала нападу або з  погрозою  застосування  такого насильства. Карається позбавлення м волі  на строк до 5 років або виправними роботами на строк до 2 років.
Віктор вчинив грабіж. Грабіж -  це відкрите викрадання індивідуального майна, ст.. 141 КК. Особа, що вчинила грабіж, карається  позбавленням волі до 5 років або виправними роботами від 1 до 2 років. 
Пиха – здійснює крадіжки. Відповідальність за крадіжки передбачає ст.. 140 КК, у якій сказано, що крадіжка – це таємне викрадення індивідуального майна громадян. Карається винний позбавленням волі на строк до 3 років або виправними роботами на строк до 2 років.
СИТУАЦІЯ  3
За столом  сидять троє дівчат: Аня, Тоня, Оля. Вони обідають у кафе. Їм сподобались гарні чарчини. Дівчата вирішили вкрасти. Аня і Тоня підійшли до офіціанта, щоб розрахуватися, а Оля тим часом поклала речі в сумку.
Оля. Все вийшло так непомітно.
Тоня. Підемо завтра у друге кафе. Дістанемо ще щось.
Аня. Згодна.
Запитання. Який злочин вчинили дівчата? 
Відповідь. Цей злочин передбачає ст.. 82КК. Розкрадання державного або колективного майна. Відкрите викрадення державного або колективного майна карається позбавленням волі на строк до 4 років або виправними роботами на строк від 1 до 2 років.
Тут наведені ситуації, взяті з реального життя, зроблені реальними людьми. Молоді люди, про яких ми почули, стали на хибну стежину. Чи штовхав їх хтось, чи обрали самостійно? Та це вже, власне, не має значення. Всі вони відбували заслужене покарання. З Їх життя випав великий відрізок часу, коли вони могли бути, як усі: вчитися, працювати, радіти життю, сонцю приносити радість рідним.
Так  перш, ніж щось вчинити, задумайтеся. А які наслідки будуть від вашого вчинку. Не потрапляйте в подібні ситуації, які сталися з нашими «героями». А тепер проведемо бліц – турнір «Ти і закон».
Запитання
1. Основний Закон України.(Конституція).
2. Вищий законодавчий орган України.(Верховна Рада).
3. Вищий виконавчий орган  України.( Кабінет Міністрів).
4. Розшифруйте абревіатуру СБУ.(Служба Безпеки України).
5. Спосіб прийняття законів або важливих рішень загального державного або місцевого значення шляхом голосування?( Референдум).
6. Особа, яка була засуджена не один раз. (Рецидівіст).
7. Людина, яка у суді виступає захисником звинуваченого.(Адвокат).
8. Таємне викрадення індивідуального майна громадян. (Крадіжка).
9. Покарання за крадіжку (Ст . 140 передбачає позбавлення волі на строк до 3 років або виправні роботи на строк до 2 років).
10. Відкрите викрадання індивідуального майна громадян ?( Грабіж).
11. Як карається особа, що вчинила грабіж? (Ст. 141 передбачає позбавлення волі на строк до 5 років або виправні роботи на строк від 1 до 2 років).
12. Що це за злочин: напад з метою заволодіння індивідуальним майном громадян, поєднаний з насильством, небезпечним для життя й здоров’я особи, яка зазнала нападу? (Розбій).
13. Яке покарання передбачено за розбій? (Ст. 142 передбачає позбавлення волі на строк від 3 до 10 років).
14.Чи караються особи, які зчинили пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів (залізниці, вагонів, дороги тощо). (Так. Ст. 78 передбачає за умисне пошкодження або зруйнування шляхів сполучення і транспортних засобів позбавлення волі на строк від 3 до 15 років).
15. Де відбувають покарання особи віком до 18 років?(У виправно – трудових колоніях).
16. Чи можуть бути засуджені на довічне ув’язнення особи, які на момент здійснення злочину не досягли 18 років? (Ні).
17. Як називається спеціаліст з кримінальних справ? (Криміналіст).
18. Що таке конфіскація? (Примусове вилучення певного майна і передача його у власність держави).
19. Що таке апеляція? ( Одна із форм скарження рішення суду нижчої інстанції в суд вищої інстанції.  Апеляцію подає засуджений з проханням переглянути рішення суду щодо вироку відносно нього). 
20. Недовіра до Президента і заклик його до відповідальності. (Імпічмент).
21. Відновлення громадянських прав раніше незаконно засудженого громадянина або репресованої особи? (Реабілітація).
22. Перший документ, що засвідчує особу (Паспорт).
23. Волевиявлення народу. Форма безпосередньої демократії (Вибори).
24. Звільнення від кримінальної відповідальності, прощення ( Амністія).
25. Вік, з якого  громадянин несе адміністративну відповідальність ( 16 років).
26. Вік, з якого громадянин несе матеріальну відповідальність (18 років).
27. З якого віку дитина може звертатися до суду з питання захисту своїх прав
 ( з 14 років).
28.  Чи   може нести кримінальну відповідальність 14 річний підліток ( Так ).
29. З якого віку особа може нести кримінальну відповідальність (З 16 років, а в окремих випадках з 14 років).
30. До кого може звертатися дитина, якщо її права порушили у школі ( До директора школи, служби у справах неповнолітніх, органів освіти).

Тренінг 
Тема: Зменшення агресивності. Вміння конструктивно вирішувати конфліктні ситуації.
Мета: формувати вміння розрізняти агресивну, невпевнену, впевнену поведінку; створити умови для зменшення або подолання агресивності; знімати емоційну та м’язову напругу; сприяти формуванню вміння конструктивно вирішувати конфліктні ситуації.
Дата проведення:  
Тренер: Муравська Наталія Миколаївна
Кількість учасників: 10 осіб
Час проведення: 1 - 2 години
Необхідне обладнання: бейджики, аркуші паперу А4, кольорові ручки,  
                                          олівці, дошка.
Хід роботи
Тренер розповідає про тренінг, знайомить з метою і завданнями тренінгу, з правилами тренінгових груп. Учасники тренінгу за бажанням обговорюють та доповнюють правила й голосують за їх прийняття.
Вправа № 1. Знайомство. «Моє тренінгове ім’я» (10-15 хв)
    Кожен учасник оформляє власну візитну картку, на якій вказує своє тренінгове ім’я, маючи право взяти улюблене. Потім учасники діляться на 5 пар, в якій обговорюють такі запитання:
Чи подобається вам ваше ім’я? Яку форму любите, а яку ні?
Походження вашого ім’я. Чому вас так назвали (можливо є якась історія вашого імені)?
Чи є якісь інші імена (наприклад, ім’я Руслан, а похрестили Юрій)?
Після обговорення учасники повертаються в коло і розповідають один про одного.
Вправа № 2. «Очікування учасників» (5-10 хв)
Учасникам роздаються невеликі аркуші паперу. Тренер просить учасників написати, що саме вони очікують від занять у тренінгу спілкування. Після цього аркуші вивішуються на дошці.
Вправа № 2. «Контраргументи» (10-15 хв)
    Учасникам пропонується скласти список якостей, що характеризують агресивну особистість, і записати їх в колонку ліворуч. Праворуч необхідно записати якості, які можна протиставити записаним ліворуч (контраргументи). Проводиться обговорення.
Вправа № 3. «Світ очима агресивної особистості» (10-15 хв)
    Вправа проводиться в 2 підгрупах по 5 учасників. Один з учасників виконує будь-яку (неагресивну) дію (встає, кладе ногу на ногу, виходить у центр кола, посміхається тощо). Той, хто сидить поруч, коментує ці дії з позиції агресивної особистості, інші учасники можуть пропонувати власні варіанти коментарів. Наприклад: «Ти піднявся тому, що хочеш штовхнути мій стілець; ти посміхаєшся тому, що хтось розповів тобі про мене щось нехороше…» тощо.
    Під час обговорення учасники розповідають про те, що вони відчували, яка роль для них ближча: агресивної людини чи «невинної жертви», а також чи довелося їм бувати колись у схожих ситуаціях тощо. 
Вправа № 4. «Вийти з кола» (15-20 хв)
    Учасники утворюють коло, беручись за руки. Бажаючий входить у середину. Він оточений, його завдання – вийти з кола. Коло випускає лише того, хто зможе знайти підхід і підібрати відповідні слова до когось із учасників (висловити подяку, комплімент тощо).
Вправа № 5. «Протилежності» (10-15 хв)
    Формуються пари. В кожній парі обирається той, хто буде нападати, й той, хто буде захищатися. Учасники ведуть діалог. «нападаючий» дає вказівки, критикує, сварить, звинувачує свого партнера. Той, хто захищається постійно просить вибачення і виправдовується. Потім учасники міняються ролями. В кінці вправи проводиться обговорення.
Вправа № 6. «Розв’язання проблем» (10-15 хв)
    У центрі кола ставиться стілець, який символізує якусь проблему або конфлікт для кожного учасника. Всі члени групи по черзі виходять у центр і виконують якісь дії зі стільцем, демонструючи свій спосіб розв’язання проблеми. Потім усі по колу розповідають, чому саме в такий спосіб вони вирішують проблеми.

Вправа № 7. «Метафора» (10-15 хв)
    Кожен член групи по черзі виходить у середину кола. Інші учасники говорять, як вони його сприймають. Наприклад, комусь даний член групи нагадує лілію, хтось асоціює його із риссю, ще інший говорить, які люди повинні його оточувати тощо.
Вправа № 8. «Веселка» (3-5 хв)
Учасники сідають зручно, заплющують очі і протягом 1-2 хвилин уявляють легку, прекрасну веселку, гру кольорів і себе в спокійному, приємному, розслабленому стані. Керівник настроює підлітків на відчуття спокою, розслабленості. По закінченні вправи обговорюється, що відчули учасники групи під час її виконання, хто «бачив» щось незвичайне. Закінчується заняття тим, що всі встають, потягаються та рухами рук над головою зображують веселку.
Вправа № 9. «Чому я навчився» (5-10 хв)
    Запрошую всіх у коло для проведення останньої вправи. Ви можете висловити свої враження, розповісти, чому навчилися, задати будь-кому з членів групи запитання або сказати те, що не встигли сказати протягом тренінгу.

 

 

Переглядів: 69 | Додав: LVS | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Block title
Block content